AIプログラムとかUnityゲーム開発について

探索や学習などを活用したAI系ゲームを作りたいと思います。

SimpleLODでHumanoidに服は着せられないみたい

ヤンデレちゃんセーラー服に、エプロンだけのメッシュを配置して、SimpleLODでマージてみましたが、たしかに一つのmeshになりましたが、Animatorで動かすと、エプロンはボーンと重みづけされないので、
エプロンだけ取り残された形で動きました。
文字通り、ボーンの重みづけには触ってない仕様のようです。
帽子とか、手に槍といったものなら接続はできるようです。それはボーンの子供に配置するのと変わりませんし。


フォーラムでも同様な質問がありました。
https://forum.unity3d.com/threads/simplelod-generate-lod-levels-and-combine-skinned-meshes.282127/page-7#post-2580607

Ok, an update.. the meshes are getting combined into one and it is indeed working properly, and I am grabbing the proper animator component, but it's not animating. I can force the mesh to start working properly with the animations by changing any setting in the animator component while the game is running.. like changing the culling mode to something else other than what it's currently set to at the time... but until I do this it is just tpose all the time.

So I'm thinking the animator component needs to be initialized after the mesh combine, not before. Struggling on the how of making this work, but this is really not an issue with this asset so I'll take my plight elsewhere. Thanks for the great tool.

CrisisSystem, Apr 4, 2016


マージしても動かない。Humanoidで再初期化してみたけど無理だったと。
Blenderには、自動重みづけでボーンとメッシュを重みづける機能があります。技術的にはエプロンのメッシュにボーンからの重みを自動的に付加することは可能なはずです。
いづれそのようなアセットも登場するでしょう。
SimpleLODはすべてC#で書かれていて、DLLは使っておらず、100%Unity上で動いているので、改造することはできるかもしれません。